In deze driedaagse basiscursus leren professionals die werken vanuit een coachende rol hoe zij de methodiek van ACT kunnen integreren in hun werk.
Doelgroep
Coaches, trainers, begeleiders, HR-professionals, POH-GGZ, people managers, begeleiders in het onderwijs, mediators, medewerkers in de gezondheidszorg.
Studiebelasting
De basiscursus Coachen met ACT bestaat uit drie cursusdagen. Daarnaast krijg je ervaringsgerichte opdrachten en leeswerk mee naar huis. De studiebelasting hiervoor bedraagt 25 contacturen en 16 literatuur-uren. De ervaringsgerichte opdrachten vergen ook een deel van je aandacht en tijd; hoeveel uren je daaraan besteedt zal per persoon verschillen.
Werkwijze
In de cursus en de ervaringsgerichte opdrachten ga je aan de slag met een zelfonderzoek aan de hand van de ACT-kernprocessen, zodat je deze kunt integreren in je eigen leven. Want ACT aan anderen leren begint bij de toepassing ervan op jezelf. De training bestaat uit demonstraties, videomateriaal, rollenspellen en veel ervaringsgerichte oefeningen. Werkvormen worden afgewisseld, er is ruimte voor beweging, uitdaging, plezier, herkenbaarheid, focus, veiligheid (je mag fouten maken!) en alle zintuigen worden betrokken.
Kosten
575 euro exclusief BTW inclusief lunches, drankjes, lekkers en reader.
Programma Basiscursus Coachen met ACT
Programma Basiscursus Coachen met ACT
Dag 1:
- Introductie in ACT en Contextual Behavioral Science
- ACT en toepasbaarheid in coaching
- Informed consent verkrijgen
- Waarden en waardenonderzoek
- De prijs van vermijding
- Acceptatie als alternatief voor controle
- Toegewijde actie
Dag 2:
- Fusie en defusie
- Mindfulness (hier &nu),
- Actieve acceptatie en compassie
- Zelf en identiteit
Dag 3:
- Inleiding van Relational Frame Theory(RFT) als basistheorie
- De coachende relatie
- ACT op jezelf toepassen in de coachrelatie
- Casusconceptualisatie
- ACT toepassen in de coachpraktijk
- ACT-processen flexibel en analytisch toepassen
Deelnemers beoordelen deze cursus gemiddeld:
Kwaliteit en inhoud van de cursus | 8,7 |
Toepasbaarheid van de aangeboden stof | 8,9 |
Deskundigheid van de opleider | 9,3 |
Mate waarin deze opleiding / training aan anderen aangeraden zou worden | 9,2 |